Dit rapport bevat de schriftelijke neerslag van een onderzoek naar de criteria voor doelen, didactiek en leerinhouden van natuur- en milieueducatie. Uit een aantal eerder gepubliceerde rapporten blijkt dat in het (internationale) NME-werkveld ruime aandacht is voor kwaliteitszorg. Ook naar de kwaliteitscriteria is het nodige onderzoek verricht. De informatie is echter versnipperd en biedt weinig houvast bij het beoordelen en verbeteren van NME. Bestaande informatie werd bijeengebracht en verwerkt tot een voorstel dat vervolgens heeft geleid tot een conceptrapport dat is besproken met een breed publiek tijdens een conferentie over de kwaliteit van NME. De uitkomsten van de conferentie zijn verwerkt in het eindrapport. Het resultaat van dit onderzoek levert een beschouwing op over het stellen van criteria aan NME, die de vorm heeft gekregen van een standaard. De criteria voor doelen, didactiek en leerinhouden zijn in dit rapport samengevat in deelstandaarden.
Werken met standaarden: een perspectief: kwaliteitscriteria voor doelen, didactiek en leerinhouden van Natuur- en Milieu-Educatie
- Auteur(s) Hovinga, D., Berg, C. van den, Both, K., Margadant-van Arcken, M.
- Organisatie Bureau NME Diensten/IVN
- Jaar 2000
- Uitgever Bureau NME Diensten/IVN
- Plaats van uitgave Amsterdam
- Licentievorm Open access/full-text beschikbaar
- Pagina's 133
- Taal
- Doelgroepen Onderwijs, NME-werkers
- Inhoud van NME biologieonderwijs, milieu, natuur
- Pedagogiek/didactiek professionalisering (kwaliteit), werkvormen
- Documenttype boek
- Uploaden document (openbaar) Download document
- Externe link https://edepot.wur.nl/136087
- Beschikbaar in bibliotheek Bibliotheek van het Knooppunt Natuur en Buitenleven, studiecentrum voor de leefomgeving te Apeldoorn - www.aardbalans.nl