This study surveys environmental education in the Netherlands from a pedagogical point of view. Two questions are paid special attention: (1) How to fuse the concept of 'nature' and 'environment' in environmental education and (2) how to serve both the environment and the education of young people. The central conclusion comprises the impossibility to solve problems like this on class-room level and the necessity of a discussion on the level of the curriculum.
Nieuwe wereldburgers: aantasting van natuur en milieu als vraagstuk van algemene vorming: een zaakpedagogiek
- Auteur(s) Praamsma, J.M.
- Organisatie Universiteit Utrecht
- Jaar 1997
- Uitgever Jan Marten Praamsma
- Plaats van uitgave Utrecht
- Licentievorm open access/full-text beschikbaar
- Pagina's 234
- Taal
- Doelgroepen HBO, Universitair Onderwijs, NME-werkers
- Inhoud van NME natuur, milieu, internationaal (samenwerking/wereldburgerschap)
- Documenttype proefschrift
- Uploaden document (openbaar) Praamsma_1997.pdf
- Externe link Website bezoeken
- Externe link 2 Website bezoeken