Auteur(s) Frijters, S.
Organisatie Stoas Wageningen Vilentum Hogeschool
Jaar 2016
Uitgever Stoas Wageningen Vilentum Hogeschool

Wat is Leren voor Duurzame ontwikkeling? Duurzame ontwikkeling is niet meer weg te denken uit de huidige maatschappij en ons onderwijs. Duurzaamheid is een complex begrip, immers wat voor ons nu duurzaam is hoeft dat op een andere plaats of in de toekomst niet (meer) te zijn. We moeten steeds opnieuw afwegingen met betrekking tot duurzaamheid maken. Bij Leren voor Duurzame Ontwikkeling gaat het om (vak)kennis, houding, gedrag en waarden waarbij de relatie tussen een sociaal,een ecologisch en een economisch perspectief steeds wordt meegenomen. Maar hoe ziet dat onderwijs er uit? Leren voor Duurzame Ontwikkeling. Gewoon doen! Was het motto bij het praktijkgericht onderzoek van Stoas Wageningen | Vilentum Hogeschool samen met vier scholen en twee universiteiten. Deze publicatie beschrijft de theoretische uitgangspunten van Leren voor Duurzame Ontwikkelingen de ontwerpcriteria zoals die in dit praktijkgericht onderzoek gebruikt zijn. Deze uitgangspunten helpen ons onderwijs te ontwikkelen waarmee Leren voor Duurzame Ontwikkeling kan worden vormgegeven. Door deze ontwerpcriteria wordt het Leren voor Duurzame Ontwikkeling implementeren concreet en een kwestie van Gewoon doen!

Plaats van uitgave Wageningen
Licentievorm Open access/Full-text beschikbaar
Pagina's 34
Taal
Doelgroepen Voortgezet onderwijs (VO), Beroepsonderwijs, HBO, Universitair Onderwijs, NME-werkers
Inhoud van NME duurzaamheid (duurzame ontwikkeling)
Pedagogiek/didactiek werkvormen
Documenttype boek
Uploaden document (openbaar) Leren_voor_Duurzame_Ontwikkeling_Gewoon_doen_frijters_2016.pdf
Externe link https://www-greeni-nl.aeres.idm.oclc.org/iguana/www.main.cls?surl=greenisearch#RecordId=2.140286
Bronnen Education for sustainable development. Just do it: guide to designing education for sustainable development