Wat is Leren voor Duurzame ontwikkeling? Duurzame ontwikkeling is niet meer weg te denken uit de huidige maatschappij en ons onderwijs. Duurzaamheid is een complex begrip, immers wat voor ons nu duurzaam is hoeft dat op een andere plaats of in de toekomst niet (meer) te zijn. We moeten steeds opnieuw afwegingen met betrekking tot duurzaamheid maken. Bij Leren voor Duurzame Ontwikkeling gaat het om (vak)kennis, houding, gedrag en waarden waarbij de relatie tussen een sociaal,een ecologisch en een economisch perspectief steeds wordt meegenomen. Maar hoe ziet dat onderwijs er uit? Leren voor Duurzame Ontwikkeling. Gewoon doen! Was het motto bij het praktijkgericht onderzoek van Stoas Wageningen | Vilentum Hogeschool samen met vier scholen en twee universiteiten. Deze publicatie beschrijft de theoretische uitgangspunten van Leren voor Duurzame Ontwikkelingen de ontwerpcriteria zoals die in dit praktijkgericht onderzoek gebruikt zijn. Deze uitgangspunten helpen ons onderwijs te ontwikkelen waarmee Leren voor Duurzame Ontwikkeling kan worden vormgegeven. Door deze ontwerpcriteria wordt het Leren voor Duurzame Ontwikkeling implementeren concreet en een kwestie van Gewoon doen!
Leren voor duurzame ontwikkeling. Gewoon Doen!: handleiding voor het ontwerpen van Leren voor Duurzame Ontwikkeling
- Auteur(s) Frijters, S.
- Organisatie Stoas Wageningen Vilentum Hogeschool
- Jaar 2016
- Uitgever Stoas Wageningen Vilentum Hogeschool
- Plaats van uitgave Wageningen
- Licentievorm Open access/Full-text beschikbaar
- Pagina's 34
- Taal
- Doelgroepen Voortgezet onderwijs (VO), Beroepsonderwijs, HBO, Universitair Onderwijs, NME-werkers
- Inhoud van NME duurzaamheid (duurzame ontwikkeling)
- Pedagogiek/didactiek werkvormen
- Documenttype boek
- Uploaden document (openbaar) Download document
- Beschikbaar in bibliotheek Bibliotheek van het Knooppunt Natuur en Buitenleven, studiecentrum voor de leefomgeving te Apeldoorn - www.aardbalans.nl
- Bronnen uit onze kennisbank Education for sustainable development. Just do it: guide to designing education for sustainable development