De Pabo’s en docentenopleidingen vervullen een sleutelrol als het gaat om het vergroten van de aandacht voor natuur in het onderwijs. Er is momenteel veel beweging in de wereld van de lerarenopleidingen, onder meer door het vormgeven van de Nieuwe Lerarenopleiding (NLO). Er wordt volop nagedacht en gediscussieerd over wat de belangrijkste competenties voor (aankomende) leerkrachten zijn, en wat de plaats van (vak) inhoud in de nieuwe lerarenopleiding wordt. De Leerlijn Natuur is bedoeld om een brug te slaan tussen het natuurbeleid en het onderwijs. Het geeft in een kort bestek een beeld van hoe goed, doorlopend onderwijs over natuur en natuurbeleid eruit kan zien. Het is een eindproduct van een ontwikkelproces, maar ook een ‘pas op de plaats’ van waaruit verdere stappen kunnen worden gezet.
Leerlijn Natuur : het versterken van aandacht voor natuur en natuurbeleid in het onderwijs : een overzicht van doelen, werkwijzen en inhouden
- Auteur(s) Steeghs, Michaël; Wielen, Sandra van der; Wijffels, Bowine; Raaij, Roel van; Treep, Loek
- Organisatie Steeghs Advies
- Jaar 2005
- Uitgever Ministerie van LNV, directie IFZ/Bedrijfsuitgeverij
- Plaats van uitgave Ede
- Pagina's 57
- Taal
- Doelgroepen Onderwijs, Basisonderwijs (PO), Voortgezet onderwijs (VO)
- Inhoud van NME biologieonderwijs, milieu, natuurbeleving
- Pedagogiek/didactiek leerlijnen
- Documenttype programma
- Uploaden document (openbaar) Download document
- Externe link https://edepot.wur.nl/118189