Tijdens het Nederlands gedeelte van de conferentie op woensdagmiddag 30 maart 2022 in Lunteren wordt in gezoomd op de Whole School Approach (WSA)/Whole Institution Approach (WIA) in Nederland. Nederland heeft de invulling van Education for Sustainable Development (ESD) ingevuld via het programma Duurzaam Door. Op de 16e meeting van de UNECE steering committee on ESD en UNESCO ESD conferentie is afgesproken dat Nederland en 74 andere landen de WSA/WIA implementeren. Dit Nederlands deel gaat verder in op de vraag of er een gezamenlijke aanpak mogelijk is om WSA/WIA in Nederland te implementeren. Dit congresverslag geeft een overzicht van de lezingen die gehouden zijn op 30 maart 2022 en bevat tevens links naar de presentaties en naar de video-opnames naar de presentaties.
Whole School Approach conferentie 30 maart 2022
- Auteur(s) Nispen tot Pannerden, Hak van (organisatie)
- Organisatie SME
- Jaar 2022
- Uitgever SME
- Documenttype verslag
- Plaats van uitgave Utrecht
- Pagina's 23
- Taal
- Doelgroepen Onderwijs
- Inhoud van NME duurzaamheid (duurzame ontwikkeling), internationaal (samenwerking/wereldburgerschap), whole school approach (WSA)
- Pedagogiek/didactiek professionalisering (kwaliteit), systeemdenken, waarden (-vorming, ethiek)
- Educatieve voorzieningen maatschappelijke verankering, NME-instellingen
- Documenttype congresverslag
- Uploaden document (openbaar) Download document
- Externe link https://sme.nl/bibliotheek/verslag/verslag-whole-school-approach-conferentie-2022