header themas

Auteur(s) Huitzing, D.
Jaar 1989
Uitgever SDU

In dit boek wordt betoogd dat ecologisch leren denken krachteloos blijft, als het niet wordt aangevuld met maatschappelijk leren denken. Het milieubederf vloeit immers voort uit complexe maatschappelijke processen. De daaraan te ontlenen leerdoelen voor NME worden in hoofdlijnen uitgewerkt.

Vervolgens wordt aangegeven, dat de inhoud van NME nog te weinig bepaald is. Dit maakt dit leergebied lastig hanteerbaar voor het onderwijs en voor buitenschools leren. Kies daarom prioriteiten en streef naar consensus over afgebakende inhouden. Zo wordt systematische kennisopbouw mogelijk en de ontwikkeling van doeltreffende methoden. Hiervoor is doelgroepkennis nodig en vakinhoudelijke, leefwereld- en didactische analyses. Een richtinggevend kader vormt liefde voor de natuur als grondslag voor gemotiveerd leren.

Plaats van uitgave 's-Gravenhage
Auteursrechten ja
Pagina's 118
Taal
Doelgroepen HBO, Universitair Onderwijs, NME-werkers, Volwassenen
Inhoud van NME biologieonderwijs, natuur
Pedagogiek/didactiek waarden (-vorming, ethiek)
Documenttype boek
Uploaden document (openbaar) Download document
Externe link http://www.worldcat.org/oclc/65122133
Externe link 2 https://library.wur.nl/WebQuery/groenekennis/514760
Beschikbaar in bibliotheek Bibliotheek van het Knooppunt Natuur en Buitenleven, studiecentrum voor de leefomgeving te Apeldoorn - www.aardbalans.nl