In dit boek worden de psychologische theorieën, met name uit de scholen van Piaget, Bruner en Vygotskij, gekoppeld aan de praktijk van het onderwijs in de biologie. Dit gebeurt in de vorm van een workshop, de lezer wordt via concrete opdrachten aangespoord de theorie actief toe te passen in zijn of haar lessen. Het boek is geschreven voor lerarenopleidingen.
De bioloog als leraar 2: biologieonderwijs en cognitieve ontwikkeling
- Auteur(s) Treffers, H., Keuchenius, F., Cingel, N. van der
- Jaar 1981
- Uitgever Wolters-Noordhoff
- Plaats van uitgave Groningen
- Licentievorm Niet openbaar
- Pagina's 256 p
- Taal
- Doelgroepen HBO, Universitair Onderwijs
- Inhoud van NME milieu, natuur
- Pedagogiek/didactiek leerlijnen, ontdekkend leren, professionalisering (kwaliteit), werkvormen
- Documenttype boek
- Externe link http://www.worldcat.org/oclc/768865375
- Beschikbaar in bibliotheek Heimans & Thijsse Stichting - Plantage Middenlaan 2C - 1018 DD Amsterdam - www.heimansenthijssestichting.nl